לסניפים וטלפונים
articles_category__bg
חדר ילדים ונוער בר – קולקציה חדשה!

חזרה לשנת הלימודים: 7 טיפים לעיצוב חדר התלמיד

כעת ילדיכם נהנים מהחופש מהלימודים בבית הספר, אך בקרוב מאוד שנת הלימודים תחל וזה בדיוק הזמן להיכנס לחדר של הילד ולבדוק האם השולחן תואם לעשיית שיעורי בית, האם הכיסא בגובה הנכון, כמה מקום יש לספרים במדף ומה מצב התאורה? להלן 7 טיפים לתכנון ועיצוב חדר נעים ותואם לתלמיד שלכם.

להלן הטיפים:

1. התאמה של החדר לאופי של ילדיכם

אם הנכם רוצים ליצור לילדיכם סביבה שתניע אותו ללמוד באוויר נעימה, כדאי שתתחשבו באופיו ובטעמו ובהתאם לכך תעצבו לו את אזור הלימוד. במידה ומדובר בילד שאוהב גוונים מסוימים, מתעניין בתחום מסוים, או בעל תחביב מרכזי, כדאי לקחת בחשבון ולשלבם בעיצוב החדר. חשבו לטווח ארוך, וודאו שהחדר יוכל לצמוח יחד עם הילד.

2. בחירת שולחן וכסא מתאימים

שלב משמעותי מאוד בעיצוב הפינה המיועדת ללימודים, הוא בחירת השולחן והכסא. חשוב מאוד לבחור כסא נוח ושולחן כתיבה איכותי שישמשו את ילדיכם לעשיית שיעורי הבית. בבחירת השולחן, חשוב לבחור שולחן מעץ מלא שנחשב לחומר טבעי ובריא, עמיד ובעל חזות חמימה שמשרה רוגע בחלל. כאשר רוכשים שולחן לילד רצוי להקפיד שגובהו יהיה כגובה מרפקי הילד בזמן ישיבה – בדרך כלל בסביבות 75 ס"מ. כדי לאפשר לילד לשבת בנוחיות, כדאי לשים לב שלא יהיו בקדמת השולחן מגירות נמוכות מדי, קושרות קדמיות או יחידות אחסון שמפריעות לישיבה נוחה ולריכוז בלימודים.


    רוצה לתאם פגישה עם מעצב חדרי ילדים או ליצור עמנו קשר בכל פנייה? השאירו לנו פרטים כאן:


    חשוב שתדעו כי בחירת שולחן הלמידה הינה שלב משמעותי מאוד וכדאי שתבחרו שולחן כתיבה המגיע עם מגירות לאחסון. כדאי לבחור שולחן כתיבה המצטיין בקווים ישרים ונקיים, שמתמזגים בהרמוניה במרחב ובעלי מראה קלאסי על זמני שעומד במבחן הזמן. אפשר גם לבחור בגוונים בהירים, רכים ונעימים ולהוסיף נגיעה צבעונית עליזה יותר במגירות או בבחירת הידיות. יתר על כן, מבחינה פרקטית, מומלץ מאוד להתחשב בכך שילדיכם גודל במשך השנים. לכן, כדאי שתבחרו בשולחן מודולרי בעל רגליים מתכווננות שאליו ניתן להוסיף חלקים ולכוון לפי גובה הילד עם צמיחתו. כמו כן, יש לשים לב שהמחשב יהיה מונח בזווית נוחה, הן במבט אל עבר מרכז המסך והן עבור ההקלדה.

    לאחר שבחרתם שולחן מתאים, כדאי שתעברו לבחירת הכסא. אנו ממליצים לבחור בכסא נוח ויציב שישמור על בריאותו של הילד תוך הקפדה על ישיבה נכונה. כדאי לבחור בכסא תלמיד בעל נוחות מקסימלית וזאת מכיוון שהנכם רוצים שילדיכם יסבול מבעיות אורטופדיות בגלל רכישה לא טובה. בנוסף לכך, ברכישת הכסא ניתן לבחור בכסא בגוון המועדף על הילד, בצבע דומה לגוונים השולטים בחדר או להיפך, בצבע מנוגד המייצר אפקט מעניין על רקע שולחן הכתיבה.

    3. בחירת תאורה חכמה

    לאחר שבחרתם את השולחן והכסא המתאימים לילדיכם, יש לבחור בתאורה מתאימה. אנו ממליצים לכם לבחור בתאורה אופטימלית שתגיע מזווית שלא תיצור הצללה על השולחן ורצוי שהיא תמוקם בזווית הפוכה ליד הכותבת של הילד. במקרה ומדובר בשימוש במחשב ובכל מקרה אחר, חשוב שגוף התאורה לא יצור סנוור על מסך המחשב או בעיני הילד. פתרון מצוין לכך הוא שימוש בגוף תאורה שולחני מתכוונן.

    4. בחירת צבעים

    עיצוב חדר הילדים בכלל וסביבת הלימוד בפרט מתחיל בצבע, שתפקידו לשמש בסיס לאווירה ולסגנון. מומחי הצבע ממליצים לרוב לצבוע שלושה קירות בגוון פסטלי ניטרלי ולהשאיר מקום של "משחק" על גבי הקיר. הכוונה ליצור בידול בין האזורים השונים בחדר באמצעות הצבע, כאשר בפינת הלמידה, כדאי לבחור בגוונים עם נוכחות, אבל לא צעקניים מדי, שמטרתם לעורר את הילד ולהמריצו ללמוד.

    לגבי ה"משחק" על הקיר, אנו ממליצים לעשות זאת כדי לעורר עניין בילד שעשוי לשנות את אופיו מדי זמן מה. לדוגמא, ניתן להשתמש בטפט תמונה שהילד או הילדה מאוד אוהבים ושטפט זה יסתיים בפס דקורטיבי או מדבקה. בהקשר של פינת הלימודים, אפשר לעשות שימוש בטפט חינוכי, שעליו איורים מעולם הביולוגיה או המתמטיקה, או לצבוע קיר אחד שהינו בצבע מגנטי שהוא גם לוח גיר שעליו יוכל הילד לעשות חישובים ולתלות תזכורת של מועדי מבחנים.

    5. הגדילו את אזור הלימוד

    חשוב לדעת כי אזור הלימוד של ילדיכם צריך להיות מאוד פרקטי. על מנת להרחיב את משטח הלימוד לנוחיותו של הילד, אנו ממליצים שתצמידו את השולחן לכוורת או לארון מדפים פתוח ולשלב ביניהם. אם תעשו זאת, ילדיכם יוכל לפרוס לפניו פרויקטים והוא עף יוכל לעשות שימוש בו זמנית במחשב ובמחברת וכדומה. משחק פרקטי נוסף עם שולחן לימוד עשוי להיות שולחן עם גלגלים, שאפשר להזיזו בהתאם למקור האור במהלך שעות היום ובהתאם לצורכי הילד. במקרה כזה, יש לוודא שלגלגלים יש מעצור שמונע מהשולחן תזוזה מסוכנת.

    6. תליית מדפים

    סביבת הלימוד של ילדיכם מצריכה מדפים אשר ישמשו לאחסון ולהנחה של חומרי לימוד ופריטים נוספים שיהיו קרובים לשולחן. ככלל, ניתן לעשות שימוש במדפים סטנדרטיים כגון כוורות, ארונות מדפים פתוחים וכדומה. אבל מכיוון שכאן לא מדובר ישירות בחשיבות התפתחותו הגופנית של הילד, כל עוד שומרים על בטיחותו, ניתן לעשות שימוש גם בדמיון. כך לדוגמא, ניתן לרכוש מדפי מתכת או מדפי עץ שניתן להזמין לפי גודל וצבע התואם לחדר הילד, או לחילופין, ניתן לעשות בשימוש ברהיטים ישנים שאפשר לתלות אותם בזוויות שונות ליצירת עניין.

    7. בחירת ארון לאחסון

    בעיצוב החדר של ילדיכם לקראת שנת הלימודים מומלץ מאוד כי לא תתעלמו גם מהארון הנמצא בחדרו. ארונות הקיר או ארונות גדולים בחדרי ילדים עשויים למלא לא מעט פונקציות של אחסון. הנכם יכולים לנצל חלק ממגירות וממדפי הארונות בשביל אחסון מסודר של ספרים ופריטי לימוד ובכך להפחית מהעומס הוויזואלי שנוצר כתוצאה משימוש במדפים פתוחים.

      שם מלא (ניתן גם הערה) *

      טלפון ליצירת קשר *