לסניפים וטלפונים
articles_category__bg
חדרי ילדים מהסרטים

דברים שלמדתי מחדרי ילדים בסרטים

מי מאתנו לא גדל על סרטי ילדים וראה חדרי ילדים שגרמו לו לקנא? לא לחינם הורים רבים מתלהבים לעצב את חדרי ילדיהם. בעיצוב חדרי ילדים יש משהו משחרר שפשוט מזמין לתת דרור ליצירתיות ולהתחבר לילד הפנימי. בכתבה הבאה, אתם מוזמנים להצטרף אלינו למסע אחורה בזמן, אל כמה מחדרי הילדים הקלסיים מן הסרטים ולקבל מספר רעיונות מה אפשר לקחת מהם.

הארי פוטר (2001 – 2011)

סרטי הארי פוטר, והספרים שקדמו להם, הציגו מיטות שהציתו את דמיונם של אינספור ילדים במרוצת השנים. שתי המיטות האייקוניות ביותר, הן מיטתו של הארי בארון שמתחת למדרגות, והשנייה היא מיטת האפיריון המשמשת אותו בבית הספר לקסמים, הוגוורטס.


    רוצה לתאם פגישה עם מעצב חדרי ילדים או ליצור עמנו קשר בכל פנייה? השאירו לנו פרטים כאן:


    מיטה כזאת היא כמובן קשה מאוד לשחזור – אחת מן הסיבות שהיא כה נחשקת. מצד שני, אפשר די בקלות לשחזר מראה דומה, באמצעות בחירת מיטה מעץ מלא, בסגנון כפרי ובאמצעות מצעים בסגנון דומה. אם החדר קטן מדי ולא מאפשר הצבת מיטה מרווחת, לפחות אפשר להציב מיטת יחיד ולחלום על היום בו תגיע מעטפת ההזמנה להוגרוורטס.

    Harry Potter's Bed-01.1.jpg

    מפלצות בע"מ (2001)

    זוכרים את הימים בהם פחדנו מהחושך? גם אתם פחדתם מן החלל שמתחת למיטה או מן המפלצת שמתחבאת בארון הבגדים? באופן אישי, לא הייתי מתנגד אם הארון שלי היה פורטל לעולם אחר, כמו נרניה למשל, אבל אם לא זה, גם לא ממש הייתי מתנגד לארון כמו זה שממנו סאלי ומייק ווזאבסקי באים.

    הילדים חוששים מן המפלצות שבארון? ראשית, זה הזמן להראות להם את "מפלצות בע"מ". שנית, אפשר לקשט את הארון בדמויות חביבות, וכך להפוך אותו למשהו חיובי. לבסוף, אם דבר לא עובד, תמיד אפשר לעשות שימוש בארון כוורת פתוח. והרי כל בר-דעת יודע שמפלצות שונאות ארונות כוורת!

    Monsters Inc-01.1.jpg

    צעצוע של סיפור (1995)

    שנים לפני ש"מפלצות בע"מ" גרמו לילדים דווקא להביט בתקווה על ארון הבגדים בחדרם וכשאף אחד לא שמע על הארי פוטר, בכלל, היו אלה שוב דיסני שסיפקו את אחד מחדרי הילדים הכי אייקוניים, בסרט "צעצוע של סיפור". בסרט, צעצועיו של ילד בשם אנדי מנהלים חיים שלמים, כאשר אף אחד לא מסתכל. אז נכון שקשה מאוד לארגן צעצועים חיים, אבל אפשר גם אפשר לשחזר את המראה המואר והשמח של החדר של אנדי, עם צביעת קיר נעימה ודוגמה פשוטה של עננים.

    Toy Story-01.1.jpg

    הנסיכה הקסומה (1987)

    אם כבר מדברים על צעצועים, לפני שאנימציה ממוחשבת השתלטה על דיסני, אי אז בשנות ה-80 העליזות, היה זה חדר אחר שהדליק ילדים רבים. אני מדבר על החדר של הילד מן הסרט "הנסיכה הקסומה". בעוד שכל מיני לא-מביני-עניין התרכזו בסיפורה של הנערה באטרקפ ואהובה וסלי, חדי העין הבחינו בשלל הפריטים שעיטרו את המדפים, ולמעשה, כל פינה בחדר הילדים. רשימה חלקית כוללת: מחשב קומודור 64, בובות אקשן של "הי-מן ושליטי היקום", קפטן אמריקה, כוסות "מלחמת הכוכבים", מסכות האלווין מגניבות, כולל מסכה של דוקטור דום, כלוב אוגרים, אקווריום ומה לא.

    ילדים אוספים דברים מגניבים יותר ופחות, והרבה פעמים הם רוצים אותם איפה שהם יכולים לראות אותם. אז נכון שילדי שנות ה-80 כבר מזמן לא ילדים ואוספים שלמים של בובות הי-מן לא ממש מעניינים אותם, אבל בהחלט אפשר וכדאי להציב שפע של מדפים בחדר הילדים, עליהם יוכלו להציג לראווה את הפריטים שמשמחים ומסקרנים אותם.

    The-Princess-Bride-03.1.jpg

    אי.טי. חבר מכוכב אחר (1982)

    ואם כבר מדברים על פריטים מסקרנים, אפשר לחזור עוד יותר אחורה בזמן, על מנת לפגוש בחדר ילדים בקלאסיקה אלמותית נוספת: "אי.טי – חבר מכוכב אחר" – באופן כללי, סרט שילדים אוהבים והורים אוהבים לחזור אליו. בסרט, הילדים מוצאים ומסתירים בחדרם את אי.טי. חייזר ננסי וטוב לב, בטרם הם מסייעים לו ליצור קשר עם חבריו בחלל ולחזור לביתו. חדי העין יבחינו בפריטים שהיו פעם, ולדעתי צריכים להיות עדיין חובה בחדר הילדים: גלובוס, זכוכית מגדלת, דגם לבנייה, ושולחן ומדפים מלאים בשלל פריטים אלקטרוניים מסקרנים.

    זה בא ללמד שפריטים מגניבים יכולים להיות גם מסקרנים וגם לימודיים. אז נכון שכיום הכול נמצא במחשב והרבה יותר קל לחפש ב-Google Earth מאשר בגלובוס, אבל יש קסם בעשיית דברים בדרך הישנה, שמצריכה לזכור בעל פה, לחפש עם זכוכית מגדלת בעין ולגזור ולהדביק עם הידיים.

    E.T. - 04.1.jpg

    מרי פופינס (1964)

    אפשר לחזור אחורה בזמן עוד ועוד, אבל מכיוון שצריך לעצור איפשהו, אז מקום מצוין לעשות זאת הוא חדר הילדים בקלאסיקה, "מרי פופינס". בסרט, כאשר האומנת המכושפת מגיע אל חדר הילדים, היא מקישה באצבעותיה, שרה שיר קטן והחדר מסדר את עצמו. למרות פיתוחים טכנולוגיים שונים, אנחנו עדיין לא בשלב בו ניתן ליצור חדר המסדר את עצמו (נכון שזה יכול היה להיות מעולה?), אבל כן ניתן ליצור לילדים וילדות חדר במראה קלסי ונקי. כל מה שנדרש לשם כך, הם טפטים בהירים, וילונות נעימים על החלונות ורהיטי עץ מעוצבים, עם סלסולים נעים ופיתוחים.

    Mary Poppins-01.1.jpg

      שם מלא (ניתן גם הערה) *

      טלפון ליצירת קשר *