לסניפים וטלפונים
articles_category__bg

עיצוב חדר לשני ילדים

לעצב חדר לילד אחד זה עניין מורכב, לעצב חדר לשניים, מורכב כפליים. לכן ריכזנו מספר טיפים ונקודות אליהם כדאי לתת את הדעת.

גידול שני ילדים בחדר אחד הוא עניין מאתגר. אחים רבים מתחרים על תשומת לב ההורים, מקנאים זה בזה וכל הבדל ביחס, גם אם הוא רק נתפס ככזה, עלול להתפרש כהעדפה ולהביא לריבים ולעגמת נפש. מצד שני, המחייה המשותפת יכולה להעניק שיעור חשוב בחברות, בחלוקה ושיתוף ולהקנות לילדים כישורים חברתיים חשובים שישרתו אותם בחייהם. כמו כן, היא יכולה להוות קרקע למערכת יחסים הדוקה שתימשך כל החיים. מובן שכל ילד הוא עולם ומלואו ושונה מילדים אחרים, אולם בגדול, מילות המפתח לגידול שני ילדים בחדר אחד, הן – שוויון ואיזון. כלומר, שמירה על שוויון ככל שהדבר אפשרי ואיזון בין הבדלים, כאשר הוא לא. שיקולים אלו באים לידי ביטוי בכל היבטי העיצוב.

26.10.14_01-per


    רוצה לתאם פגישה עם מעצב חדרי ילדים או ליצור עמנו קשר בכל פנייה? השאירו לנו פרטים כאן:


    אזור עבודה ולימוד

    ילדים זקוקים למקום משלהם, בו יוכלו להעסיק את עצמם ו/או ללמוד בשקט. ככל שהילדים גדלים, כך הצורך באזור עבודה ולימוד פרטי גדל. כך, למשל, אם גודלו של החדר מאפשר זאת, כדאי שלכל ילד יהיה לפחות שולחן קטן עליו יוכל לעבוד בעצמו, גם כאשר האח / אחות נמצאים. עדיף שהשולחנות יהיו בשני צדדים שונים של החדר ויפנו כל אחד לכיוון שונה. כך יוכלו הילדים לעסוק בענייניהם בפרטיות ומבלי להציק ולהפריע זה לזה.

    כאשר אין מקום לשני שולחנות, כדאי להציב בחדר שולחן אחד שיהיה גדול דיו על מנת לאפשר לשני הילדים לשבת מולו. כמו כן, אם מדובר בשולחן עם מגירות, כדאי לרכוש שולחן עם מספר זוגי של מגירות, ולחלק אותן שווה בשווה. אם ישנו מספר אי-זוגי של מגירות, ניתן לחלק אותן שווה בשווה בין הילדים ולהכריז על המגירה העליונה או התחתונה כ"מגירה משותפת".

    24_F

    שתי מיטות / מיטת קומתיים

    המיטה היא המקום הכי פרטי שיש. שם הילדים ישנים ופעמים רבות, לשם הם גם בורחים כאשר הם בסערת רגשות מסיבה כזאת או אחרת. חשוב לכבד זאת ולבחור את המיטה, את מיקומה ואת עיצובה באופן שיאפשר לה לשמש כ"קן מבטחים". לכן, כאשר תנאי החדר מאפשרים זאת, מומלץ להציב בחדר שתי מיטות נפרדות, עדיף בצדדים שונים של החדר, צמודות לקירות. באופן זה, כאשר הילדים רבים, או רק רוצים קצת מנוחה זה מזה, יוכלו לפנות אל הקיר וליהנות ממעט יותר פרטיות.

    בחדרים בהם לא ניתן להכניס שתי מיטות, פתרון מצוין (לפחות בגילאים צעירים), הוא מיטת קומתיים. למעשה, פעמים רבות ילדים מעדיפים מיטת קומתיים, כיוון שהיא נתפסת כיותר מרגשת ויכולה לשמש בסיס לאינספור משחקים. אם מתעורר קושי בבחירת מי מהילדים יקבל איזו קומה, ניתן להציע רוטציה, למשל פעם בחודש. גם במקרה זה, סביר להניח שכל ילד יתרגל למיטה שלו וייווצר "סטטוס קוו".

    26.10.14_01

    אזור לאחסון משחקים וחפצים אישיים

    אלמנט חשוב נוסף בחדר הילדים הוא שטחי האחסון. אלה חשובים, הן מפני שאחסון חשוב ביותר על מנת לשמור על הסדר בחדר, והן מפני שכל ילד זקוק למקום בו יוכל לאחסן בבטחה את החפצים היקרים ללבו/ה. כאשר מעצבים חדר לשניים, חשוב להקפיד שיהיו שטחי אחסון שיהיו נפרדים לכל ילד ושטחי אחסון שיהיו משותפים, עבור חפצים אותם חולקים.

    אזורי אחסון יכולים, למשל, להיות מגירת המצעים מתחת למיטה, כאשר מדובר במיטות נפרדות. אם אין מגירה כזאת, ניתן להקדיש לכל ילד ארגז או קופסה, אשר יאוחסנו מתחת למיטה. אם אין חלל כזה, או שהוא אינו גדול מספיק, ניתן להציב את הארגזים בפינות אחרות, היכן שלא יפריעו. אזור אחסון נוסף הוא, כמובן, ארונות. גם כאן, אם ניתן, כדאי שלכל ילד יהיה ארון משלו, או לכל הפחות, אזורים אישיים בארון אחד.

    עיצוב נכון וחלוקה חכמה יכולים לא רק לאפשר לילדים פרטיות ותחושת העצמה חשובה, אלא שהם מאפשרים להעניק להם שיעור חיוני באחריות אישית. זאת מכיוון שכל ילד אחראי על חלל האחסון שלו. כמו כן, כאשר לילדים יש אזורים מוגדרים ותחושת ביטחון במקומם, הם יכולים לבחור מתי ובאיזו מידה להיות יחדיו. אין הדבר אומר, כמובן, שהילדים לא יריבו ושלא יהיו מתחים, אך בחירה זו, לצד השיתוף ההכרחי הנדרש כשגדלים יחדיו בחלל אחד, יכולים להכין את הקרקע ליחסים טובים לכל החיים.

    מעוניינים לרהט את חדר הילדים? צוות רהיטי ברזילי ישמח לייעץ לכם בבחירה ובהתאמה של הרהיטים המתאימים ביותר לצורכיכם!

    התקשרו עכשיו: 03-6196878

      שם מלא (ניתן גם הערה) *

      טלפון ליצירת קשר *