לסניפים וטלפונים
articles_category__bg
ארון לבן

טכנולוגיות העתיד בחדרי דור העתיד

ילדים הם דור העתיד שלנו. לכן, אין זה מפתיע שחדרי ילדים ישקפו אף הם את העתיד. ואכן, עיצוב חדרי ילדים ותוכנם השתנו לא מעט במרוצת השנים. ממיטות חדישות ועד לפינת
המחשב, חדרי ילדים ונוער כיום, הם מרכז, בסיס-אם ממנו הילדים מתנהלים, בינם לבין עצמם ובינם לעולם.

חדר ילדים ונוער חכם

רבות מדובר במגזיני עיצוב על מגמות בעיצוב הבית כיום ועל בתי העתיד. במסגרת זו, המונח "בית חכם" הוא כבר מונח שגור ומוכר היטב. הבית החכם אינו מהווה רק סביבת מגורים, אלא מרחב אינטראקטיבי, עמו הדיירים מתקשרים ואשר "מתקשר" עמם בחזרה ומתאים את עצמו לפי הצורך. מגמה זו באה לידי ביטוי בעיקר בסלון ובמטבח, אך היא נכונה ורלוונטית גם עבור חדרי הילדים.

אזורי אחסון יעילים וחוסכי מקום

הבתים כיום קטנים מבעבר וכך גם החדרים. על כן, אחד מן הדברים החשובים ביותר הוא תכנון נכון של מבנה החדר ושל אזורי האחסון בו. אלה, אמורים לא רק לאפשר אחסון של חפצים שימושיים, אלא גם לאפשר שליפה מהירה ופשוטה שלהם בשעת הצורך. לשם כך, לא די עוד בארון ובשידת מגירות. כיסאות, מיטות וחללים מוצנעים יכולים כולם לשמש כמקומות אחסון, בהם ניתן להצניע חפצים שאינם בשימוש. דבר זה חשוב לשמירה על חלל החדר נקי ומסודר, באופן שילדים ובני נוער כה מתקשים לעשות, אך כה חשוב עבורם.


    רוצה לתאם פגישה עם מעצב חדרי ילדים או ליצור עמנו קשר בכל פנייה? השאירו לנו פרטים כאן:


    כמו כן, כדאי לעשות שימוש בריהוט מודולרי, אשר הופך את החדר (או לפחות חלק ממנו) למעין "רובוטריק" – כלומר, לתכנן את החדר כך שניתן יהיה לשנות את הפונקציונליות שלו בקלות, בין מקום לימוד, למקום משחק ו/או אירוח חברים, למקום שינה.

    טכנולוגיות המיטה והמזרן

    לכאורה, מיטות נשארו מיטות, אולם אין להשוות בין מיטות ילדים ונוער בשנות ה-80 למשל ובין אלו שבנמצא כיום. גם לפני 30 שנה היו בנמצא מיטות אשר שימשו גם כאזור אחסון. אולם טכנולוגיות הריהוט כיום מאפשרות למיטות להיות רהיט דינאמי ופונקציונלי, המשמש גם כרהיט לשינה, גם כספה וגם כמקום לקריאה ולימודים. לכן, רבות ממיטות הילדים והנוער הן מודולריות וניתן לשנות את המבנה שלהן באמצעות מנגנון מכאני או חשמלי.
    בחדרים בהם שני ילדים חולקים את החלל, ניתן לשים מיטות קומתיים בעיצובים שונים, עם סולם או מדרגות, המאפשרים גישה נוחה למיטה העליונה. כמו כן, בחדרים מצומצמים, ניתן לעשות שימוש ב"מיטת קומתיים", בסגנון סטודיו, שתחתיה שולחן הכתיבה או המחשב.

    שולחן הכתיבה ופינת המחשב

    שולחן כתיבה ופינת המחשב יכולים להיות מקום אחד, או מופרדים לשתי פינות שונות. הדבר תלוי במקום, וכן באופיו של הילד או הילדה. יש כאלה שעבורם המחשב מהווה הסחת דעת, שמונעת מהם להתרכז במשימות חשובות כגון לימודים ושיעורי בית. עבור אחרים, המחשב אינו מהווה בעיה ואף משמש כאמצעי חשוב ללימודים ולהכנת שיעורים. כך או אחרת, מומלץ כי אזור שולחן הכתיבה יהיה נוח ונקי מהסחות דעת וגירויים מיותרים.
    מומלץ מאוד כי שולחן הכתיבה יכלול מגירות ו/או שטחי אחסון נוספים, בהם ניתן יהיה לאחסן את כל הציוד הנדרש למטרות הילד. כמו כן, חשוב כי במידה ושולחן הכתיבה הוא גם שולחן המחשב, שהכבלים של המחשב לא יהיו פזורים על השולחן או מאחוריו, במקום בו רגליו של הילד יכולות להסתבך בהם, למשוך אותם וכיו"ב. כבלים פזורים הם מתכון בטוח לתקלות ולחוסר-נוחות, ולפעמים גם לסכנה בטיחותית.
    יכול להיות כחלק נשלף או בילט אין בספרייה או להגיע בצורה נפרדת ולשמש גם כשולחן מחשב. כדאי שהשולחן יכלול שידת מגירות או מגירות תחתונות. לשולחן יש להתאים כסא מתכוונן וגוף תאורה יעיל. על סביבת השולחן להיות מרווחת כדי לאפשר לילד מרחב תנועה ומקום אחסון לצורכי לימוד ספרים וצעצועים. כמו כן, חשוב כי מסך המחשב יהיה ממוקם על השולחן במרחק מתאים מן הילד, כדי לאפשר לו לראות אותו בנוחות, אך לא מקרוב מדי.

    תאורה

    אחד מן האלמנטים החשובים ביותר בחדרי ילדים, שאינם זוכים לתשומת לב ראויה, הוא התאורה. כיוון שחדרי ילדים הם כה ורסטיליים, הם צריכים להיות מותאמים לשימושים השונים. כך, למשל, באזור הלימוד, התאורה צריכה להיות מכוונת בצורה נוחה מעל אזור הכתיבה והקריאה. במקביל, היא לא יכולה להאיר על מסך המחשב, כדי לא לסנוור ולהפריע בעבודה עליו. באזור המיטה, מומלץ שהתאורה תוכל להאיר על אזור השידה ותוכל לשמש גם לקריאה. כמו כן, נדרש אור כללי נעים, לא בהיר מדי ולא עמום מדי. אולי זהו גם המקום לציין כי לתאורה יש השפעה ישירה על תחושת הערנות שלנו ועל מצב הרוח (שבגיל העשרה גם ככה נתון לתנודות תכופות).

    טלוויזיה + קונסולה

    בשנים עברו, הטלוויזיה הפכה, במידה רבה, לבת-בית קבועה בחדריהם של ילדים ובני נוער. כיום, המחשב תפס את הבכורה בנושא זה. יחד עם זאת, הטלוויזיה עדיין תופסת מקום של כבוד, לפני השינה או למטרת משחקי קונסולה. באופן כללי, הורים רבים מעדיפים להציב את הקונסולה בסלון, גם כדי לשחק ביחד, גם כדי למנוע מריבות על שייכות וגם כדי לוודא במה הילד משחק ומתי.
    יחד עם זאת, ככל שמדובר בילדים גדולים יותר ובבני נוער, פיקוח זה נעשה פחות רלוונטי, וכיוון שילדים רוצים לשחק יחד עם חבריהם (בעוד שאתם עשויים לרצות את הסלון לעצמכם), הן הטלוויזיה והן הקונסולה נודדות לעתים קרובות על חדר הילדים. ואם כבר לצפות בטלוויזיה, או לשחק בקונסולה, הרי שכדאי לעשות זאת בסטייל. כדאי רק לוודא שהטלוויזיה ממוקמת בגובה ובזווית המאפשרים לצפות בה בנוחות, מבלי להפעיל לחץ מופרז על הצוואר והגב. כדי לאפשר לשחק בגובה ובזווית, וכדי לשמור על המשטחים בחדר נקיים, מומלץ לתלות את הטלוויזיה על הקיר באמצעות זרוע ניתנת לכוונון.

    חשיבות נקודות חשמל

    האלמנטים השונים בחדרי הילדים והנוער בימינו לעתים קרובות דורשים חשמל. לכן, בזמן עיצוב החדר ובנייתו, יש לתת את הדעת לנושא נקודות החשמל, ולוודא שאלו רבות מספיק וממוקמות באופן שיהיה שימושי ולא יצריך שימוש רב מדי בכבלים מעריכים, מפצלים ואלתורים נוספים.

    הנוער של היום הוא לא הנוער של פעם. מצד שני, גם הזמנים כיום שונים, מאפשרים דברים שלא היו בעבר ומציבים אתגרים שונים מבעבר. לכן, זהו רק הגיוני שחדרי ילדים ונוער ישקפו את השינויים הללו. באמצעות תכנון נכון וחשיבה יצירתית, ניתן לעצב את החדרים כך שיאפשרו לילדים לגדול בנוחות ויעניקו להם את קרש הקפיצה הדרוש להם לעתידם.

      שם מלא (ניתן גם הערה) *

      טלפון ליצירת קשר *