לסניפים וטלפונים
articles_category__bg
רהיטים לילדים

חזרה לבית הספר עם רהיטי ילדים

כאשר החופש הגדול מתקרב לאמצעו, זה בדיוק הזמן להתחיל להתכונן לשנת הלימודים החדשה. בין אם השנה תשלחו לראשונה את ילדיכם לכתה א', ובין אם הילדים גדלו וצריך לשנות את חדרם בהתאם, ישנם עקרונות שיעזרו לכם לבצע את השינוי בהצלחה.

דלת

הורים רבים אינם מבינים את חשיבותה של הדלת, הן לעיצוב החדר והן ליכולתם של ילדים ובני נוער להתרכז וללמוד. די ברעש המגיע מן הטלוויזיה שבסלון, משיחת טלפון בחדר אחר או בתנועה ערה מדי במסדרון כדי להסיח את הדעת מן הלימודים, במיוחד כאשר עייפים. כאשר הילד או הילדה מגיעים לגיל בו יש להם שיעורי בית ומבחנים והם נדרשים ללמוד גם בכוחות עצמם, הם זקוקים לפרטיות וליכולת להתרכז ללא הפרעות. חוששים שהילדים לא באמת ילמדו? התקינו דלת עם מנגנון שאינו מאפשר נעילה. את המנגנון תוכלו, כמובן, להחליף בעתיד.

פינת עבודה

בסופו של דבר, ילדים אינם שונים כל כך ממבוגרים בכל הנוגע לצורכיהם בזמן הלימודים, מלבד זאת שיכולת הריכוז והמשמעת העצמית שלהם עוד לא הבשילו והם נוחים יותר להסחות דעת. על כן, בדיוק כמו למבוגרים, חשוב להקפיד שפינת הלימודים בחדר הילדים תהיה נוחה ככל הניתן, נקייה מהסחות דעת ושקטה. תנאים כאלה ישפרו את יכולת הילד או הילדה להתרכז בלימודים טוב יותר ולזמן יותר ממושך.


    רוצה לתאם פגישה עם מעצב חדרי ילדים או ליצור עמנו קשר בכל פנייה? השאירו לנו פרטים כאן:


    בזמן תכנון החדר, לפני שניגשים לבחירת פינת הלימודים, יש לקחת בחשבון כי מומלץ שפינת העבודה תפנה אל הקיר ולא אל החלון או הדלת. סיבה אחת לכך היא הריכוז. כאשר השולחן פונה אל הדלת, כל מה שמתרחש מעבר לה, יכול להסיח את הדעת ו"לקרוא לילד לצאת". כאשר השולחן פונה אל החלון, הנטייה הטבעית היא להביט בחלון ומשם הדרך לחלומות בהקיץ ולאבדן הריכוז קצרה מאוד.

    סיבה נוספת היא שאור רב הנכנס מן החלון יכול לסנוור, להקשות על הראייה ולגרום אי נוחות רבה. לעומת זאת, שולחן הפונה אל הקיר, עם אור גבי, יהיה הרבה יותר נוח ובריא וגם יאפשר לילד להתרכז, במיוחד עם תוספת של מנורה ניתנת לכוונון, שתאפשר שליטה בזווית התאורה לפי הנוחות.

    פינת לימודים ברוש

    מחשב אישי

    כיום, מחשב אישי הוא חלק הכרחי בלימודי הילדים. מצד שני, הם יכולים להוות גם הסחת דעת נוראה. ראשית, אם ניתן שהמחשב לא יהיה על אותו שולחן בו הילד כותב, מצוין. אם עליו להיות על אותו שולחן, הרי שחשוב להשאיר עליו מקום לכתיבה נוחה ביד, להנחת ספרים ועוד. לשם כך, כדאי להרחיק מפני השולחן, ככל הניתן, רכיבים של המחשב. מומלץ שהמקלדת והעכבר יהיו על מדף ייעודי נשלף, בעוד שעל השולחן, יהיה רק מסך דק.

    פינת מנוחה ומשחקים

    אף אחד לא לומד כל הזמן, וזמן מנוחה ומשחק הם חלק חיוני מחיינו, אפילו בזמן הלימודים. לכן, מומלץ להשקיע גם בפינת מנוחה ומשחק, למשל, עם פוף נוח או רהיטי ישיבה אחרים, הן לילד/ה והן לחברים וחברות שבאים להתארח. כמו כן, מומלץ שבסמוך לפינת המנוחה והמשחקים יהיו מקומות אחסון חכמים ונוחים שיאפשרו לפנות את המשחקים בתום השימוש בהם, כדי שלא יצרו בלגן ויסיחו את הדעת כשאין בהם צורך. זה יכול להיות ארון עם מגירות, שידה נמוכה, כוננית, כוורת מדפים, ארגז יפה ואפילו קופסאות מסודרות.

    מיטה חשובה לילד וללימודים

    מיטה חשובה ללימודים? כמובן. כיום, אנו כבר יודעים שאיכות השינה משפיעה על יכולותינו הקוגניטיביות, המנטליות והפיזיות. לכן חשוב שהמיטה, צורתה ואיכות המזרן מתאימים כולם לילד או לילדה. אם הילד/ה אוהבים לארח חברים קרובים לשינה, כדאי לבחור במיטה נפתחת. בנוסף, בימינו יש שפע של מיטות נפתחות דו-שימושיות, שנפתחות למיטה גדולה, או נסגרת לצורת ספה. כמו כן, ארגז המצעים יוצר מקום נוסף לאחסון חפצים. מאותן סיבות שהוזכרו קודם לכן לגבי שולחן העבודה, כדאי שגם המיטה לא תפנה אל הדלת, שאם לא כן, כל תנועה או תאורה מחוץ לחדר עלולים להפריע לשינה.

    שיתוף הילדים

    חשוב לא פחות משאר האלמנטים של עיצוב חדרי ילדים לקראת בית הספר, הוא שיתוף הילדים בתהליך. אז נכון שיא אפשר להיענות לכל בקשה, אבל אפילו אם חלק מן האלמנטים בחדר ייקבעו על ידי הילדים, הדבר יכול לא רק לשמח אותם מאוד, אלא אף לעורר בהם תחושת שייכות ורצון להשקיע בלימודים לא פחות מכפי שאתם השקעתם בהם… לפחות עד שישכחו מזה.

    קטגוריה:

      שם מלא (ניתן גם הערה) *

      טלפון ליצירת קשר *