לסניפים וטלפונים
articles_category__bg
ארגונומיה בשולחנות ובכיסאות

10 טיפים בנושא ארגונומיה בשולחנות ובכיסאות ילדים

יותר ויותר ילדים, כיום, מעבירים את מרבית זמנם מול שולחן המחשב, בין אם למטרות לימודים או הנאה, אך האם הם פוגעים בעצמם? ריכזנו עבורכם מספר טיפים חשובים לארגונומיה נכונה בשולחנות וכיסאות לילדים.

ישיבה לא נכונה מול שולחן המחשב עלולה לסכן את בריאותם ורווחתם של ילדיכם, לגרום להם לכאבים בצוואר ובגב ואפילו להשפיע על גדילתם ועל בריאות הגב שלהם בבגרותם. אף על פי שמרבית סכנות אלו תקפות גם למבוגרים, הרי שבגלל שילדים עדיין מתפתחים, הסכנה והנזק הפוטנציאלי גבוהים יותר עבורם.

ארגונומיה ברהיטי ילדים - רהיטי ברזילי  ילדים, ארגונומיה וגדילה תקינה

בניגוד למבוגרים, גופם של ילדים נמצא בתהליך גדילה. עצמותיהם רכות ומצוידות בלוחות גדילה רגישים המאפשרים להם לגדול בבטחה, מבלי לסבול מכאבים עזים. אזורים אלו של לוחות הגדילה מושפעים יחסית בנקל על ידי השפעות חיצוניות, ובמיוחד בזמן פרצי גדילה והתפתחות (כידוע, גדילתם של ילדים מתבצעת בפרצים ולא באופן אחיד ורציף). לחץ לא נכון על העצמות וחוסר בגירוי עקב חוסר פעילות עלולים לפגוע בתהליך הגדילה, ביציבה ובבריאות העצמות. לכן חשוב כל כך לשמור על ארגונומיה נכונה בילדים.


    רוצה לתאם פגישה עם מעצב חדרי ילדים או ליצור עמנו קשר בכל פנייה? השאירו לנו פרטים כאן:


    מה ניתן לעשות?

    – התאימו את שולחן העבודה ואת הכיסא היטב לכל ילד והקפידו לשנות את הגבהים והמרחקים לפי הצורך, בהתאם לגדילתו של הילד.

    – בחרו רק כיסא שמותאם לילד ומאפשר לו לשמור על תנוחה נוחה, נכונה ובריאה. שיקול זה חשוב לאין ערוך על פני מראהו החיצוני של הכיסא. כמו כן, אם הילד מתקשה להגיע לגב הכיסא, ניתן לו תמיכה במשענת, שתתמוך בגבו.

    – חשוב לוודא כי בזמן שהילד יושב מול השולחן, יישמר מרחק מועט בין הברכיים הכפופות לקצה הכיסא.

    – הקפידו לרכוש כיסא עם משענות נוחות למרפקים.

    – ודאו שהילד מסוגל לשבת בנוחות מול המחשב, כאשר מרפקיו שעונים על השולחן או על המשענות בזווית של כ-90 מעלות.

    – הציבו את המסך בגובה ובזווית שחלקו העליון יהיה, פחות או יותר, בקו מבטו של הילד, כאשר הוא יושב זקוף

    – הציבו מנורת שולחן בזווית שלא תגרום להחזרת אור מן המסך, מחד, אך גם תחסוך מן הילד את הצורך להתכופף ולהתקרב למסך כדי לקרוא, מצד שני.

    – את המקלדת והעכבר הציבו במרחק נוח משפת השולחן, כדי לאפשר לילד גישה נוחה נוחה אליהם. למותר לציין כי יש להקפיד להציב את העכבר בצד הנוח לילד, ואין זה משנה אם מדובר בימין או בשמאל.

    – אם ילדכם מתלונן על כאבי גב, כאבי ראש או צוואר או כאבים במפרקי הידיים, כדאי לכם מאוד לבדוק זאת. איתור מוקדם של בעיה יכול למנוע בעיה הרבה יותר גדולה.

    – באופן כללי, והדבר נכון לילדים ולמבוגרים כאחד, חשוב לקחת מדי פעם הפסקות קצרות, לתת לעיניים ולגב מנוחה והזדמנות להזרים את הדם. כמו כן, כדאי להגביל את הזמן שהילד יכול לשבת מול המחשב – וזה נכון לא רק מבחינה ארגונומית.

    בהצלחה!

      שם מלא (ניתן גם הערה) *

      טלפון ליצירת קשר *