לסניפים וטלפונים
articles_category__bg
חדר ילדים ונוער - חדר אריאל

כיצד ללמוד מהבית? טיפים לעיצוב פינת ילדים לילדים ונוער

במידה ותחליטו לעצב את פינת העבודה של ילדיכם הם לא יהפכו לתלמידים מצטיינים או גאונים יותר, אך עיצוב זה בהחלט יגרום להם לגשת לשיעורי הבית עם הרבה יותר חשק. הילדים יוכלו ליהנות ממרחב עבודה נעים וכזה עושה טוב גם באמצע פתירת תרגילי חשבון לא קלים ולא כיפים במיוחד. לפיכך, כיצד מעצבים פינת עבודה לילדים? איך הופכים אותה למזמינה ואסתטית מחד, מבלי להתפשר על נוחות מאידך? להלן טיפים שימושיים לעיצוב פינת עבודה נעימה שהופכת את הלמידה של הילדים ובני הנוער לחוויה וגם הופכת את המרחב בחדר הפרטי שלהם למקום מזמין יותר ויצירתי שכיף לשהות בו.


פינת עבודה לילדים ובני נוער: פנו מקום ייעודי ללמידה ללא גירויים

חשוב לדעת כי פינת עבודה יעילה בחדר הילדים לא חייבת לעלות כסף רב. מלבד רכישת רהיטים חדשים לחדר ניתן ליצור פינת עבודה נוחה יותר עבור ילדכם גם בעזרת שינוי מהותי של הזזת הרהיטים הקיימים וניצול חכם יותר של מרחב החדר. כך למשל, חשוב שפינת העבודה בחדר תהיה ממוקמת במקום שלא כולל גירויים בלתי נחוצים על מנת שיצליחו להתמקד בלמידה. במידה ואין הפרדה בין פינת העבודה לגירויים אנו ממליצים ליצור הפרדה מסוימת. במידה והמקום העומד לרשותכם מצומצם, תוכלו לתחום אותו באמצעות שולחן העבודה וגם באמצעות שימוש באלמנטים עיצוביים ויזואליים, דוגמת צביעת הקיר מעל פינת הלימודים, שימוש בטפט או הוספת מחיצה ניידת (כר פורה לעיצוב בפני עצמו).

חדר ילדים- דגם בן-בן


    רוצה לתאם פגישה עם מעצב חדרי ילדים או ליצור עמנו קשר בכל פנייה? השאירו לנו פרטים כאן:


    צרו פינה נוחה ללימודים: רכשו שולחן עבודה, מושב איכותי ורהיטים משלימים

    פינות עבודה לנוער או לילדים חייבות להיות קודם כל נוחות ומתאימות גם לישיבה ממושכת. עיצוב החדר בצורה יפה בהחלט מוסיף, אך פונקציונליות הינה המרכיב החשוב ביותר. בחרו בשולחן עבודה המתאים במימדיו לגודל הפיזי של הילד – לא גדול מדי, לא קטן מדי וכזה שיוכל לשמש אותו למשך מספר שנים. קחו בחשבון את האביזרים השונים שיהיו דרך קבע בשולחן, ויכללו לרוב מחברת, ספר, כלי כתיבה, מחשבון ובגילאים צעירים יותר גם חוברות עבודה וטושים. חשוב להקפיד על בחירת שולחן איכותי מחומר גלם חזק ועמיד. העדיפו לבחור בשולחן המשלב מגירות כדי לנצל את שטח האחסון ובמידה ויש בכך צורך והמקום מאפשר, התאימו גם כוורת אחסון מעל השולחן.

    איך בוחרים שולחן עבודה? בחירת שולחן המחשב בחדר הילדים או בחדר הנוער חייבת להיעשות ממקום של הבנה שמדובר בפריט ריהוט בעל חשיבות עליונה בדומה למיטה בחדר. כפי שאנו משקיעים במזרן איכותי ויקר בכדי לשמור על הגב במהלך שעות השינה, כך עלינו להשקיע בשולחן מחשב שעוצב ותוכנן מראש בעבור בני נוער. כזה שמתוכנן לפי הצרכים של בני הנוער וצפוי לשמור על בריאותם בצורה טובה יותר.

    אז על מה כדאי לחשוב?

    גובה – ילדים ובני נוער נמוכים יותר ונדרשים לשולחן בגובה מתאים.

    מרחק – יש לוודא שהמסך במרחק ראוי מהעיניים של הילדים.

    נוחות – כדאי לוודא שהישיבה נוחה ומאפשרת ישיבה בזווית בריאה.

    לא פחות חשוב משולחן העבודה וממקום אחסון הוא הכיסא המשמש לישיבה המרובה. הילדים שלנו מבלים לא מעט על מושב הלימודים, ולפחות בבית מוטב שנוודא שהם עושים זאת בנוחות ובבריאות. על כן, מומלץ לבחור בכסא המשלב בין ארגונומיה מיטבית ומתאים למבנה גופו וגובהו של הילד, על מנת שיוכל ליהנות מתמיכה אופטימלית. העדיפו לבחור כיסא איכותי עשוי מחומרי גלם מעולים, כזה שיהיה מאוורר ויאפשר סירקולציה. כדי להבטיח שהכסא ישמש אתכם לאורך מספר שנים, בחרו במושב בעל משענת גב מתכווננת כך שתוכלו להגביהה ולהנמיכה בהתאם לגובה הילד.

    תעצבו את החדר יחד עם ילדיכם:

    במיוחד בבואכם לעצב פינות עבודה לילדיכם, חשוב מאוד שלא תשכחו שהחדר ישמש לבסוף אותם. לכן, שתפו אותם בתהליך הבחירה בכל האלמנטים בחדר. אפשרו להם לבחור אלמנטים עיצוביים המשקפים את הסגנון שלהם ועצבו יחד איתם את הפריטים האישיים שיככבו בפינת העבודה, כך שהתוצאה הסופית תהיה נעימה, מזמינה ואישית.

    לסיכום, חשוב לציין כי מחקרים רבים גילו שכאשר סביבת העבודה נוחה ומאורגנת היטב, קיימת למעשה השפעה חיובית אדירה על התפוקה והיכולת של הילד להתקדם בלימודים. לכן, חשוב לבחור בקפידה ולהשתמש בטיפים שצוינו לעיל וזאת במטרה לתת לילדכם את כל התנאים הטובים ביותר ללימודים בחדר הילדים או בחדר הנוער.

    כאן בשבילכם, רהיטי ברזילי.

      שם מלא (ניתן גם הערה) *

      טלפון ליצירת קשר *